Hvordan knytter jeg mit IDA-medlemskab til min ING-profil for at få PLUS-adgang?

Hvordan knytter jeg mit IDA-medlemskab til min ING-profil for at få PLUS-adgang?

Hvis du allerede har en brugerprofil til ing.dk

Hvis du allerede har en profil til ing.dk, kan du aktivere din PLUS-adgang ved at oprette en kontoforbindelse mellem denne bruger og dit IDA-medlemskab. Du opretter en kontoforbindelse, ved at følge trinene som beskrevet herunder.

Sådan gør du

1. Gå til ing.dk og log ind på din bruger.
Hvis du allerede er logget ind på din bruger, vil dit navn stå øverst i højre hjørne - og du kan gå videre til trin 2.
Hvis du ikke er logget ind på din bruger, vil der stå Konto øverst i højre hjørne. Før musen over Konto og vælg Log ind i menuen som kommer frem. 


Indtast herefter din e-mail og adgangskode og tryk på Log ind-knappen


2.  Gå til din profil-side ved at føre musen over dit navn, øverst i højre hjørne, og vælg Profil som kommer frem i menuen


3. Du er nu inde på din profil-side. Her skal du vælge feltet Kontoforbindelser i venstre side.


4. For at oprette en kontoforbindelse til dit IDA-medlemskab, skal du finde feltet Mit IDA (øverst på siden) og trykke på knappen Opsæt kontoforbindelse 



5. Nu skal du forbinde til dit IDA-medlemskab. Indtast derfor din e-mail el. IDA-nummer samt din adgangskode. Det er vigtigt at du ikke bruger dit ing-login her, men i stedet dit IDA-login.  Afslut ved at trykke på log ind-knappen. 


6. Nu er kontoforbindelsen sat op og du vil automatisk blive ført tilbage til din profil-side, hvor du øverst vil få beskeden 'Social forbindelse tilføjet'.  Du kan du frit læse PLUS-artiklerne og Ingeniørens E-avis, såfremt du er logget ind på din bruger med kontoforbindelsen. 


7. Du kan altid tjekke efter, om din kontoforbindelse er sat op korrekt ved at gå tilbage til feltet Kontoforbindelser. Hvis der, som på nedenstående billede står 'Konto forbundet', er din adgang sat op. 



Hvis du er IDA medlem og ikke kan få ovenstående til at virke

så kontakt os enten på support@ing.dk eller ved at oprette en sag her.  For at vi kan løse problemet hurtigst muligt, er det en stor hjælp for os, hvis du beskriver fejlen som du modtager - enten med dine egne ord eller ved at inkludere et skærmbillede af fejlen.